لوگو
جستجو کنید...

ابزاری برای کمک به شناسایی کودکان خردسال در معرض خطر بالای آسم

بر اساس مطالعه ای که در ۶ اکتبر به صورت آنلاین در JAMA Network Open منتشر شد، ابزار خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی (CHART) می تواند کودکان در معرض خطر بالای آسم را در سن ۳ سالگی شناسایی کند. Myrtha E. Reyna، از بیمارستان کودکان بیمار در تورنتو، و همکارانش استفاده از یک ابزار غربالگری مبتنی بر علائم را برای تشخیص کودکان در معرض خطر بالای آسم در سن ۳ سالگی، علائم خس خس مداوم در ۵ سالگی و سلامت ایجاد و ارزیابی کردند. بار مراقبت محققان دریافتند که نمودار اعمال شده در مطالعه CHILD در سن ۳ سالگی بهتر از ارزیابی های پزشک و شاخص پیش بینی آسم اصلاح شده در پیش بینی خس خس پایدار (ناحیه زیر منحنی مشخصه عملکرد گیرنده [AUROC]، ۰.۹۴)، تشخیص آسم (AUROC، ۰.۷۳) و استفاده از مراقبت های بهداشتی (بازدید از بخش اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل خس خس یا آسم؛ AUROC، ۰.۷۰). در دو مجموعه اعتبارسنجی خارجی، نمودار عملکرد پیش‌بینی‌کننده مشابهی برای خس‌خس‌کردن مداوم در کودکان در سن ۵ سالگی (AUROC، ۰.۸۲) و در سن ۷ سالگی (AUROC، ۰.۸۷) داشت. نویسندگان می نویسند: "این یافته ها نشان می دهد که CHART ممکن است به عنوان یک ابزار غربالگری معمول در تنظیمات مراقبت های اولیه برای راه اندازی ابتکارات درمانی به موقع و ترویج نظارت فعال بیماری ها گنجانده شود."

اخبار و مقالات / ابزاری برای کمک به شناسایی کودکان خردسال

ابزاری برای کمک به شناسایی کودکان خردسال

ابزاری برای کمک به شناسایی کودکان خردسال

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است...

مواد شیمیایی صاف کننده مو باعث بالاتر رفتن خطر سرطان رحم

مواد شیمیایی صاف کننده مو باعث بالاتر رفتن خطر سرطان رحم

مطالعه نشان می دهد که زنان سیاه پوست به دلیل استفاده بیشتر ممکن است بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرند.
طبق یک مطالعه جدید از مؤسسه ملی بهداشت، زنانی که از محصولات شیمیایی صاف کننده مو استفاده می کردند در مقایسه با زنانی که از این محصولات استفاده نکرده بودند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان رحم بودند. محققان هیچ ارتباطی با سرطان رحم برای سایر محصولات موی مورد استفاده زنان از جمله رنگ مو، سفید کننده، هایلایت یا پرم پیدا نکردند.
داده های مطالعه شامل ۳۳۴۹۷ زن آمریکایی ۳۵ تا ۷۴ ساله است که در مطالعه خواهر شرکت کرده اند، مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی علوم بهداشت محیطی (NIEHS)، بخشی از NIH، که به دنبال شناسایی عوامل خطر سرطان سینه و سایر شرایط بهداشتی است، هدایت می شود. این زنان تقریباً ۱۱ سال تحت نظر بودند و در این مدت ۳۷۸ مورد سرطان رحم تشخیص داده شد.
محققان دریافتند زنانی که استفاده مکرر از محصولات صاف کننده مو را گزارش کردند که بیش از چهار بار در سال گذشته تعریف شده بود، در مقایسه با افرادی که از این محصولات استفاده نمی کردند، بیش از دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم بودند.
ما تخمین زدیم که ۱.۶۴ درصد از زنانی که هرگز از اتو مو استفاده نکردند تا سن ۷۰ سالگی به سرطان رحم مبتلا می شوند. دکتر الکساندرا وایت، رئیس گروه اپیدمیولوژی محیط و سرطان NIEHS و نویسنده اصلی مطالعه جدید، گفت: اما برای مصرف کنندگان مکرر، این خطر تا ۴.۰۵ درصد افزایش می یابد. این نرخ دو برابری نگران کننده است. با این حال، قرار دادن این اطلاعات در زمینه مهم است - سرطان رحم یک نوع سرطان نسبتاً نادر است.
سرطان رحم حدود ۳ درصد از کل موارد سرطانی جدید را تشکیل می دهد، اما شایع ترین سرطان دستگاه تناسلی زنان است، با ۶۵۹۵۰ مورد جدید تخمین زده شده در سال ۲۰۲۲. مطالعات نشان می دهد که میزان بروز سرطان رحم در ایالات متحده، به ویژه در میان زنان، در حال افزایش است. زنان سیاه پوست
طبق مطالعه منتشر شده در مجله موسسه ملی سرطان، تقریباً ۶۰ درصد از شرکت کنندگانی که در سال گذشته از صاف کننده استفاده کرده بودند، زنان سیاه پوست بودند. اگرچه، این مطالعه نشان نداد که رابطه بین استفاده از صاف کننده و بروز سرطان رحم بر اساس نژاد متفاوت است، اما اثرات نامطلوب سلامتی ممکن است برای زنان سیاه پوست به دلیل شیوع بیشتر استفاده بیشتر باشد.
چه جونگ چانگ، نویسنده این مقاله جدید، گفت: «از آنجایی که زنان سیاه‌پوست بیشتر از سایر نژادها و قومیت‌ها از محصولات صاف‌کننده یا شل‌کننده مو استفاده می‌کنند و در سنین پایین‌تر از سایر نژادها و قومیت‌ها شروع به استفاده از آن می‌کنند، این یافته‌ها ممکن است برای آنها بیشتر مرتبط باشد.» مطالعه و پژوهشگر در شعبه اپیدمیولوژی NIEHS.
این یافته ها با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد صاف کننده ها می توانند خطر سرطان های مرتبط با هورمون را در زنان افزایش دهند.
محققان اطلاعاتی در مورد برندها یا مواد تشکیل دهنده محصولات موی مورد استفاده زنان جمع آوری نکردند. با این حال، در این مقاله آنها اشاره می کنند که چندین ماده شیمیایی که در صاف کننده ها یافت شده است (مانند پارابن، بیسفنول A، فلزات و فرمالدئید) می تواند در افزایش خطر ابتلا به سرطان رحم مشاهده شده نقش داشته باشد. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از استفاده از محصولات مو، به ویژه صاف کننده ها، به دلیل افزایش جذب از طریق پوست سر، که ممکن است در اثر سوختگی ها و ضایعات ناشی از صاف کننده ها تشدید شود، می تواند نگران کننده تر از سایر محصولات مراقبت شخصی باشد.
وایت گفت: طبق اطلاعات ما، این اولین مطالعه اپیدمیولوژیک است که رابطه بین استفاده از صاف کننده و سرطان رحم را بررسی می کند. تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته‌ها در جمعیت‌های مختلف، تعیین اینکه آیا محصولات مو به نابرابری‌های سلامتی در سرطان رحم کمک می‌کنند و شناسایی مواد شیمیایی خاصی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را در زنان افزایش دهند، مورد نیاز است.

اگر مریض هستید باید ورزش کنید؟

اگر مریض هستید باید ورزش کنید؟

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است...

تست نورووب

تست نورووب

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است...

جراحان آمریکایی پیوند کلیه خوک را روی انسان آزمایش کردند

جراحان آمریکایی پیوند کلیه خوک را روی انسان آزمایش کردند

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است...